söndag 13 augusti 2017

Misstaget, Dollar och Gisslan av Lee Child

Hela tre Lee Child blev det i sommar. Snart borde de ta slut för mig. Men det kommer väl ut fler allteftersom om så skulle vara.

Jag gillar vanligtvis bäst när Lee Childs böcker utspelar sig i någon intetsägande håla. Misstaget utspelar sig i New York men det är ok, det är nog en av hans bättre t o m, vad gäller själva storyn. Gisslan är en mer typisk Jack Reacher thriller. Underhållande gisslandrama i skogarna i norr. Tyvärr inleds den dock i Chicago och inte i en intetsägande håla. Dollar är intressant då det är den första boken om Jack Reacher. Dollar är skriven i jag-form till skillnad från de övriga jag läst och det märks att karaktären inte är helt färdigutmejslad.

http://www.jackreachermovie.co.uk
Och att just Tom Cruise spelar den över 1,90 m långe Jack Reacher, inte riktigt hur jag föreställer mig actionhjälten iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar