fredag 1 maj 2015

Tema Frankrike

Böcker emellan fungerar numer som en läsdagbok, men viss del av min läsning inspirerar mig fortfarande till inlägg av bokbloggskaraktär och det är det här när jag läser med fokus på ett visst tema.

Och det senaste halvåret har jag faktiskt läst lite mer fokuserat franskt än tidigare. Jag har en bok kvar i min franska läsning, men det är ändå dags för en sammanfattning. Det började i höstas  med en Tre på Tre utmaning på temat Paris:

Ät mig av Agnès Desarthe
No och jag av Delphine de Vigan
Vi ses på Place de la Sorbonne av Justine Lévy

Därefter har det blivit;
En engelsman i Paris av Nicolaus Barreau
En fransk curry av Richard C Morais
Och sen Paulette av Barbara Constantine
Kati i Paris av Astrid Lindgren
Madonnan i Notre Dame av Alexis Ragougneau
Lilla Smycket av Patrick Modiano
Bombyx av Anne Rambach
Anna and the french kiss av Stephanie Perkins
Alberte och Friheten av Cora Sandel
Tom lille Tom av Barbara Constantine

Boken som återstår är den avslutande delen i Cora Sandels Albertetrilogi: Bara Alberte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar