onsdag 30 april 2014

Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Haruki Murakami

Vad jag pratar om när jag pratar om löpning fick jag låna av en vän för ett bra tag sedan och jag har gått och tänkt att den är nog rätt så tung, Jag tar den sen, någon gång när inspirationen lyfter fram den ur högen. Och denna påsk kom inspirationen. Och jag förvånas över hur lättläst och intressant jag finner Vad jag pratar om när jag pratar om löpning. Vilken bra idé att skriva en sådan bok och kontrasten att det just är Haruki Murakami som skriver den är häftig.  

Vad jag pratar om när jag pratarom löpning handlar om löpning och skrivande samt åldrandet i relation till dessa båda. Humoristisk och insiktsfull. Personlig och intressant. Imponerad är jag. Av löpningen och skrivandet.

2 kommentarer:

  1. jag gillade boken, har sprungit och kul när Murakami lite personlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, han är personlig men ändå med stor integritet och böckernas mystik bevaras...

      Radera