måndag 14 april 2014

Tematrio: En deckare i påsk?

I min stora 'att läsa hög' från biblioteket inför påsken finns  bl.a tre väsensskilda deckare. Jag går och plockar lite med den där stora högen då och då. Vilka som blir lästa återstår att se. Men de tre böckerna i högen som är deckare är:

Deon Meyers senaste Spåren. Sydafrikansk världsklass.






Ingrid Hedströms Under jorden i Vilette. Jag har kommit till del tre hos en av mina favoritförströelsedeckarförfattare.








Tony Hillermans Presidentens stav. Navajoland - en ny deckarmiljö för mig









Endast Deon Meyer klassar in som en favoritdeckarförfattare. Tony Hillerman har jag aldrig läst så där kan jag inte uttala mig. Ingrid Hedström platsar i underkategorin favoritförströelsedeckare. Men ovanstående blir likväl mitt bidrag till Lyrans Tematrio denna påsk!

17 kommentarer:

  1. Don Meyer har jag inte läst än men Ingrid Hedströms två första har jag läst, men fastnade inte helt. Kanske får jag ge det en ny chans.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Har bara läst Deon Meyer av dina. Tycker han skriver bra, men jag fångas inte helt av dem, vet inte vad som gör det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det nya Afrika fascinerar mig och det ger mig verkligen något mer än deckarhistorien att läsa Deon Meyers deckare...

      Radera
  3. Har läst en av Deon Meyer och den var väl sådär tyckte jag, men har en till i bokhyllan. Har läst bara en av Hedströms Villette-böcker också, men den gillade jag så jag kommer nog att läsa fler så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen trivsamma (Vilettedeckarna, knappast Deon Meyer)

      Radera
  4. Tony Hillerman minns jag att vi hade ett gäng i sommarstugan men jag öppnade dem aldrig... Jag läste väl de gamla Agent X9-tidningarna istället

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte än om det var rätt eller fel att välja X9 - tidningarna... men Navajoreservatet och the Southwest är det som lockar mig.

      Radera
  5. Det finns så otroligt många författare som skriver deckare. Dina har jag inte läst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer. Mängden deckare är oändlig och strömmen av nya tycks aldrig sina...

      Radera
  6. Jag har inte läst nån av de här författarna, så tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Inga jag läst, tack för tipsen :)

    SvaraRadera
  8. Har läst en av Hedström och en av Meyer. Meyer har jag fler av i min hem hylla, ska bara bli av att läsa dem också...

    SvaraRadera
  9. Då ligger jag några före av respektive författare...

    SvaraRadera
  10. Åhh, en ny Deon Meyer, den måste jag genast införskaffa!

    SvaraRadera