lördag 26 oktober 2013

Blogghöstlov

Det blir höstlov på bloggen den kommande veckan. Men jag har laddat upp med en riktigt bra hög böcker jag ser fram emot, men som jag naturligtvis inte vet om jag lyckas få tid att läsa...Att vilja läsa mer än tiden räcker till vet jag att jag inte är ensam om...

Gabriel Garcia Marques - kärlek i kolernas tid. Läsning pågår för fullt och ur myllret känner jag nu att jag börjar komma in i handlingen. Fokusering är nog bra framöver.

I undrens tid av Ann Patchett. Ett rec ex från Norstedts som ligger bra i höstens Latinamerikaläsning. Utspelar sig i Amazonas och det ska verkligen bli intressant att bekanta sig med en ny författare.

Snöbarnet av Eowyn Ivey. Ett lockande rec ex från Bazaar. Kanske hinns den också med på höstlovet?

Porträttet av dig av Isabel Wolff. En feelgood jag vann av Feelgoodbibliotikarien förra året...Har inte blivit av. Kanske nu?

Och så pågår kontinuerligt min läsning av Sigrid Kahles memoarer del 2 Att vilja sitt öde -trots allt. Sigrid har nu kommit till Sudan och boken verkar ta fart igen efter några långsammare hemmafruår i Bayern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar