lördag 15 juni 2013

Persikosommar av Jodi Lynn Anderson

Persikosommar är en lättsam enkel somrig ungdomsbok jag kom över på biblioteket sist. Persikosommar är del ett i en serie om tre böcker. Jag kan nog tänka mig att läsa de följande två Och sedan kom hösten och Ett år senare också.

Tre tjejer, med olika bakgrund, jobbar en sommar på familjen Darlingtons persikoodling. Vänskap uppstår, kärlek letas och det är allmänt somrigt i den lilla sydstatshålan.

Lättsam men ändå finns det något i boken som slår an en lite allvarligare eller kanske verkligare ton. Det är inte bara persikosött.

Noterar att jag åter hamnat i den amerikanska södern i min läsning... Även om det här förstås är en bok i en helt annan division än Dödssynden jag läste ut härom veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar