söndag 19 februari 2012

Fruset ögonblick av Camilla Ceder

Oj då. Det slank visst genom en svensk polisdeckare. Fastän jag trott mig tröttnat på dem för länge sedan. Någonstans hade jag snappat upp att Camilla Ceders Fruset Ögonblick var lite mer relationsdrama än de svenska polisdeckarna vanligtvis är, vilket fick mig att tänka; kanske det? Och lite mer relationer var det nog. Men det är mycket det gamla vanliga ändå. Sen är jag alltid mer svag för landsbygdsdeckare än storstadsdeckare. Och det här är Väsköttaslätten. Även om det är Göteborgspolisen som utreder.

Seja Lundberg, nyskilt vittne i mordutredning boende i sin lilla fallfärdiga stuga på landet möter komissarie Christian Tell, fulsnygg (enligt Seja) man som jobbar för mycket och därav aldrig får till några varaktiga relationer.

Mordet är läskigt. Man, skjuten, överkörd och mosad, av en bil på en enslig bilverkstad ute på en lerig åker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar